Color Grading araçları, filmin biçim ve içerik yapısına uygun olarak kullanılır ise, filmin anlatım diline katkı sağlayabilir. Bu bağlamda Color Correction anlatım açısından önemli bir rol oynar.

Bu araçlar mevcut görüntüyü olduğu halden, başka bir hale çevirebilir. Ancak yönetmen post-production aşamasında değil de çekim aşamasında renkleri bir anlatım aracı olarak kullanmak isterse, sanat bölümü ile beraber hareket etmeli çekim aşamasında renkleri anlatım diline uygun hale getirmelidir. Kostümler, makyaj, ışık, dekorlar, dekordaki masa örtüsü… Ekranda görünen her obje anlatıma katkı sağlar.
Görünüm ve teknik ayarlamalar yapmamıza olanak sağlayan bu araç, sonrasında anlatım aracına da dönüşe bilmelidir. Her ayrı projede renge farklı anlamlar yüklenebilir. Sürekli sıcak renkler ile Color Grading yapan bir colorist olamazsınız. Müşterinizin aklındakileri iyi anlayabilmeli ve aklındaki bu standartı daha da yükseltmeye çalışmalısınız. Kullandığımız yazılımlardaki araçlar işte tam da bunu sağlarlar.

İzleyicinin aklında kayıtlı olan renk kodları vardır. Bu kodlar, bir bakıma aynı türdeki görüntülerin benzer görünmelerini sağlar. Çoğu yapımcı risk almadan geleneği sürdürürler. Yani bir Romantik-Komedi bir Romantik-Komedi gibi görünmelidir. Sıcak ve samimi. Tıpkı bir korku filminin soğuk ve desature görünmesi gerektiği gibi. (Şu an çoğu Türk dizilerinin aynı LUT.larla aynı görünmesi, beyaz olması gereken mavi duvarlar konumuz dışıdır.) Ben bu sebeple çoğu zaman referans görüntüler kullanarak işe başlıyorum. İlk versionlar bittikten sonra farklı versionlar hazırlıyorum ve müşteriye o şekilde bir sunum yapıyorum.

Film türleri zaman içerisinde tıpkı sinema dili gibi kendi renk kodlarını oluşturmuşlardır. Bu kodlara ben renk paleti diyorum. (Look/Görünüm) Aynı paletler, izleyicin daha önce izledikleri film ile, yeni izledikleri arasında benzer duyguları hissetmelerini sağlar. (Daha önce de rengi böyle olan bir komedi izlemişlerdi) Yazının başına dönecek olursak ;

Bu renk kodları bilen bir colorist izleyiciye bir yaz gününü de yaşatabilir, soğuk bir kış gecesini de ya da başroldeki kırmızı rengin kendisi için önemli olduğu karakterin oturduğu sarı masa örtüsünü kırmızıya da çevirebilir..

Bir colorist görüntüye ancak bu şekilde anlam katabilir.

 

Twitter

RT @AssimilateInc: Levent Ozturk C.S.I. is color partner at @ViewSonic - congratulations! Of course he's running SCRATCH to feed his displa…
4 ay ago
RT @AssimilateInc: For every interested colorist in Istanbul on March 10th - get a scoop of SCRATCH! Introduction to SCRATCH by... https://…
8 ay ago
Cumartesi olsa ne yazar, olmasa gönül yazar. https://t.co/1PJUOqjgFd
9 ay ago
Color corrected, redefined and stylized by #softlightcomtr https://t.co/eLXhqeo14I
9 ay ago
Dünkü davinciresolve etkinliği katılımcılarına teşekkürler.… https://t.co/CXhln0rhFZ
9 ay ago