Color Grading yaratıcı bir süreçtir. Bu süreç başlamadan görüntünün beyaz dengesinin, pozlama ve kontrast ayarlamalarının yapılması hatta teknik açıdan düzeltilebilecek sorunların düzeltilmesi gerekir. Görüntü ilk olarak olabilecek en nötr hale getirilmelidir. Bu aşama sanıldığından daha karmaşık bir hal alabilir. Görüntüyü iyi okumalı ve elinizdeki araçlar ile neler yapabileceğinizin farkında olmalısınız.

İlk olarak sade ve temel görüntüye ulaşın. Kamera nasıl kaydetmesi gerekiyordu nasıl kaydetti ? Sahneler arasında renk ve kontrast farkları var mı ? Özellikle dış planda saatler süren bir çekim karşınıza çıktı ise her dakika değişen renkler ile karşı karşıyasınız demektir. Eşleştirin. İlk olarak Color Correction / Renk Düzenleme yapın. Sonrasında görünümü değiştirmek (sıcak,soğuk v.s) birkaç dakikanızı alacaktır.

Nötr hale gelen ve beyaz dengesi yapılan görüntüler daha kolay eşleşirler.

Sahneleri eşleştirirken ilk seçiminiz eğer var ise dramatik elemanların tamamının yer aldığı geniş bir sahne olsun. Bu en düzgün görünen en net sahne de olabilir. Bu sahne sizin referansınız olsun. Scope.lara bakın ! Doygunluk, beyaz ve siyah dengelerini kontrol edin. Geniş sahneyi referans alarak orta ve daha yakın planları eşleştirin. Ama her zaman bir referansınız olsun.
Bir referansınız mutlak olsun önceki plandan referans almayın.

Beyaz ayarlamalarının sonrasında sahnede pozlama sorunları olabilir. Örneğin ön kısımdaki objenin ışığını ayarlarken yukarıda gökyüzü overexpose olmuş olabilir. Color Grading mantığını unutmayın! Bir alanı ya da rengi seçersiniz ve gerekli düzenlemeleri yaparsınız. Kullandığınız programa göre araçlarınız farklı olabilir fakat önemli olan geleceğiniz noktadır.
Örneğin ; DaVinci’de powerwindow belli bir alanı izole etmenize ve o alanda istediğiniz ayarlamaları yapmanıza imkan tanır. Patlayan sadece bir nokta var yapmanız gereken o alanı seçmek ve sorunu halletmektir. Sorun doygunluk ile alakalı da olabilir. Mesela sahneyi ayarlarken (eğer sadece luma ayarlaması yapmıyorsanız) lift/gamma/gain ayarları doygunluğu da arttırmakta ya da azaltmaktadırlar. Böylece bazı renkler olması gerekenden daha doygun hale gelebilir veya tam tersi olabilir. Bu noktada bazı renklerin doygunluğunu azaltmanız gerekebilir. Cilt tonlarına bakın. Rengin içinde sarı,pembe ya da yeşil kısımlar olabilir. Doygunluk ayarlamalarını yaparken vectorscope en büyük yardımcınızdır ve scope.lar yalan söylemezler. Bu aşama tamamlandıktan sonra artık elimizde dengelenmiş görüntülerimiz var. Eğlenceli ve yaratıcı süreç artık başlayabilir.

Görüntüyü boş bir tuval gibi düşünün!

Özgürce boyamaya başlayabilirsiniz. Bir operatör ile bir colorist ayrımının yapıldığı yerdesiniz.
Hayal gücünüzü kullanın, ne kadar yaratıcı olabileceğinizi gösterin.

Twitter

RT @AssimilateInc: Levent Ozturk C.S.I. is color partner at @ViewSonic - congratulations! Of course he's running SCRATCH to feed his displa…
4 hafta ago
RT @AssimilateInc: For every interested colorist in Istanbul on March 10th - get a scoop of SCRATCH! Introduction to SCRATCH by... https://…
5 ay ago
Cumartesi olsa ne yazar, olmasa gönül yazar. https://t.co/1PJUOqjgFd
6 ay ago
Color corrected, redefined and stylized by #softlightcomtr https://t.co/eLXhqeo14I
6 ay ago
Dünkü davinciresolve etkinliği katılımcılarına teşekkürler.… https://t.co/CXhln0rhFZ
6 ay ago