Editing ve compositing işlemlerinden sonra color correction, yani renk düzenleme yapılması ile proje tamamlanmış olur. Color Correction için tasarlanan her program, colorist’in temel işlemleri yapabilmesiı için geliştirilmiştir. Kurgu da aslında böyle değil midir ?

Yani aşağıdaki maddeler kurgu için geçerli olmayabilir ancak kurgunun da bir dili vardır ve tüm programlar o dili konuşan araçlara sahiptirler. Lütfen artık hangi program daha iyidiri araştırmayın.Siz yazmayı biliyorsanız word, notepad ya da wordpress hatta mail adresiniz deki text editor ! Bu programların hiçbirinin önemi yoktur. Sihirli programı arayarak zaman kaybetmeyin. Onlar tek başlarına senaryonuzu yazmazlar, projenizi kurgulamazlar. Tıpkı renk düzenleme programlarının tek başlarına renk düzenleme yapamayacakları gibi. Evet, sihirli bir değneğimiz keşke olsa, LUT lar bu noktada işinizi sihirli bir değnek gibi görünüp işinizi hızlandırabilir ancak (bazıları bana kızacak ama)LUT kullanarak colorist olamazsınız.

1. Kontrast, Siyahlar, Beyaz ve Orta Tonlar

Elimizde Log-C kaydedilen bir görüntü var diyelim. Gölgelerdeki ayrıntıların kaybolmaması için ya da dinamik aralığın daha yüksek olması için yapılan kamera ayarlamalarında siyahlar siyah gibi görünmezler. Log görüntülerde, doygunluğun da kısmen az olduğu natural bir görüntü vardır. (LogC ve RAW ayrı bir yazının başlığını oluşturacak) Aaaa kamera bunu mu çekmiş diyen çok müşteri biliyorum. Log olarak çekim yapıyorsanız ya da elinize log malzeme geldiyse, çekimden hemen sonra sinema filmlerinde gördüğünüz görüntüyü görmeyi beklemeyin. Görüntüde siyah yoktur. Ancak elinizde Log-C kayıt edilmemiş bir görüntüde olabilir. Color Correction yaparken İlk aşamada, siyahlar, beyazlar ve orta tonların olması gereken değerlere getirilmesi gerekmektedir.
2. Genel Tonlama (White Balance)

Gökyüzü,çimenler,trafik lambaları v.s en önemlisi de cilt renginin olması gerektiği tonlarda olmasının sağlanması colorsit’in görevidir. Buna yabancılar Memory Colors diyorlar. Hafızada kayıtlı olanlar. Eğer enteresan görüntüler elde etmek istemiyorsak renk hafızasına saygı göstermeliyiz. Kendinize şunu sorun kaydedilen görüntüdeki önemli olan özne diyelim, olması gerektiği gibi görünüyor mu ? Eğer elinizdeki görüntünün beyaz ayarı düzgün değil ise, sahnedeki görünenler olması gereken renklerinde değillerdir.

3. Uyum / Eşleştirme

Farklı planlar farklı günlerde çekilebilir, kamera değerleri farklı olabilir ya da diyafram belki bir önceki sahnede daha açıktı. Her şey olabilir. Hatta set bittikten sonra yönetmen farklı bir kamera ile farklı bir sahnenin projeye eklenmesini isteyebilir. Görüntü kendisine geldikten sonra bir colorist’in yapacağı şey, sahneler arasındaki uyumu elindeki görüntüleri gözeterek sağlamaktır. Bir referans belirleyin ve sonraki planları bu sahne ile uyumlu hale getirin.

4. Look / Görünüm

Görüntü daha dramatik bir hale nasıl gelebilir ? Look / Görünüm denilen şey color correction ile color grading’in birbirinden ayrıldığı noktadır. Bir izleyicinin sahneyi izlerken ki algısını değiştirmek mümkündür. Görüntü sıcak ya da soğuk olabilir. Dramatik bir ışıklandırmanın dahi renk düzenleme sürecinde yapılması mümkündür. Hatta gündüz çekilen bir görüntü gece haline de getirilebilir.

5. Derinlik

Görüntü yönetmeninin işlerinden biri de, ışıklandırma ve kamera açıları ile iki boyutlu görüntüye üç boyut algısı vermektir. Elimizdeki malzeme iki boyutludur. Üçüncü boyutu sağlamak için derinlik algısı sağlanmalıdır. Kontrastı kullanarak görüntüye derinlik hissi verebilirsiniz. İzleyicinin bakışı da bu noktada yönlendirilebilir. Her sahne aslında bunun için çekilmiyor mu ? izleyici algısı sağlamak için ! Colorist kontrastı yaratıcı bir şekilde kullanmalıdır.

6. Standartlar

Yapılan proje nerede hangi mecrada yayınlanacak ise, yayın yapılacak yerin kurallarına uygun olmalıdır. Asgari siyah ve maksimum beyaz seviyeleri, kroma değerleri belirli sınırlar dahilinde olmalıdır. Bu standartlar gözetilerek renk düzenleme yapılmaz ise tv.de yada perdede yada yayınlanan mecra da yaptığınızdan farklı renkler görebilmeniz mümkündür. Beyazlar patlayabilir ya da siyahlar sıkışabilir.

 

Twitter

RT @AssimilateInc: Levent Ozturk C.S.I. is color partner at @ViewSonic - congratulations! Of course he's running SCRATCH to feed his displa…
4 hafta ago
RT @AssimilateInc: For every interested colorist in Istanbul on March 10th - get a scoop of SCRATCH! Introduction to SCRATCH by... https://…
5 ay ago
Cumartesi olsa ne yazar, olmasa gönül yazar. https://t.co/1PJUOqjgFd
6 ay ago
Color corrected, redefined and stylized by #softlightcomtr https://t.co/eLXhqeo14I
6 ay ago
Dünkü davinciresolve etkinliği katılımcılarına teşekkürler.… https://t.co/CXhln0rhFZ
6 ay ago