Color grading yapmaya başlarken elimizde ki görüntüyü bir yerden başka bir yere taşırız. Bunu sahne ile konuşarak yaparız. Bu konuşma sadece colorist ile sahne arasındaki özel bir dilde olur. Adını sıkça duyduğumuz usta görüntü yönetmenleri, film atmosferinin ve genel renk düzeninin filmin çekimi esnasında oluştuğunu söylüyorlar.

Genel tonlama aslında orada var ve az önce dediğim gibi sahne sizinle konuşuyor. Ortada bilinen bir sinematografi dili var değil mi ? Görüntü Yönetmeni bu dili kullanarak yönetmenin kafasındaki atmosferi oluşturmak için orada. Bu görüntüler eline geldikten sonra Coloristin yapması gereken ise hayal gücünü kullanmak ve sahnenin aslında nasıl olabileceğini düşünmek. Sahne size ne söyledi ?

Beyaz dengesini en azından otomatik olarak bile yazılımlar yapabilir değil mi ? Peki Colorist ne yapar ? Colorist yönetmenin oluşturduğu atmosferi daha çarpıcı hale getirmeli ve hikayeye göre görünüşler oluşturmalıdır. Hangi saat, hangi mevsim…vs ..vs gibi.

Peki nereden başlamalı ? Öncelikle bir referansımız olmalı. Yaptığımız iş ne olursa olsun biten resmin tamamı aklımızda olmalı. İşin bitmiş halini çoktan izlemiş olmalıyız. (aklımızda) Ben her zaman doğru bir referans ile çalışmaktan yanayım. Aklımızdaki görüntüye yaklaşmak zaman aldığında gözlerimiz bizi yanıltabiliyor. Eğer bir referansınız var ise renk değerlerine bakın. Scope.lar bu noktada en yakın arkadaşınızdır. İşimiz bittiğinde elimizdeki görüntünün renk değerleri de referans görüntümüze yakın olmalı. Kısaca Scope değerleri benzer görünmelidir.

Genel bazı kurallarda yok değil. Gökyüzü her zaman ve daima mavidir. Siyah her zaman siyah görünmeli ve cilt tonları da olması gerektiği renklerde olmalıdır. Eğer biten işte, beynimizde kayıtlı olmayan bir renk var ise izleyici bir şeylerin ters gittiğini düşünebilir. Görüntünün inandırıcı olabilmesi için siyahlar, beyazlar ve ten renkleri nötr hallerine yakın olmalıdır. Bu yaratıcı olmayın demek değildir. Kurallar yıkılmak için varlar. Eğer sahnenin duygusu izin veriyorsa mavi bir cilt izleyiciyi şaşırtmaya bilir.

Eğer normal gözükmesi gereken bir cilt mavi ise ve müşteriniz bu adamın yüzüne ne olmuş diye soruyorsa, siz de ne olmuş ? dememelisiniz.

Ve renk paleti…

Karşıt renkler birbirlerini tamamlarlar. Ve bu da çok güzel görünür. Tıpkı mavi kot pantolonun herkeste güzel durması gibi. Renk Teorisi yeni bir şey değil. Turuncu ve maviyi tamamlayıcı olarak kullanabildiğimiz gibi yeşil ve kırmızıyı da tamamlayıcı olarak sahnelerimizde kullanabiliriz. Sarı ve morda birbirinin tamamlayıcısıdır. Çekim esnasındaki renk seçimleri sanat yönetiminin dikkat etmesi gereken hususlardan biridir. Sahnelerin ve kıyafetlerin tercih aşamasında genel tonlamanın nasıl olacağı belli olmalıdır. Eğer iki sahne yakın tonlarda tasarlanmamış sa siz aynı rengi yapsanız dahi aynı gözükmez. Benzer olabilir. Beyaz,siyah ve luminance değerleri de aynıdır ama farklı olan sahne tasarımıdır. Bu tamamlayıcı renkler harika bir kontrast oluştururlar. Coloristin renkleri kullanarak izleyicinin dikkatini yönlendirebilmesini sağlarlar. Mavi ve sarı birbirini tamamlar ve tutarlı bir görüntü oluşturur. Tamamlayıcı renkleri sahnede kullanmak şüphesiz dramatik etkiyi arttıracaktır. İzleyicinin dikkatini yönlendirecektir. Sıcak olan tamamlayıcı renk, soğuk renk karşısında daha dikkat çekici hale gelecektir. Renk paletini kullanarak denemeler yapmaktan çekinmeyin.

İlk başta söylediğim gibi Color Grading.den önce zaten sahnenin rengi oradadır ve Colorist bunu daha belirgin hale getirebilmeli, ortaya çıkarmalı ve izleyicinin dikkatini yönlendirebilmelidir. Sinema ile ilgili tüm kuram ve kuralların tamamı kişiden kişiye farklılıklar gösterebilir. Sinemayı sanat haline getiren de budur aslında. Kendi kurallarını belirgin hale getiremeyen bir yaratıcı yönetmen düşünemiyorum.
Bir sahne renklendirildikten sonra diğer sahnelerinde, üzerinde çalıştığınız sahneye uyumluluğunu kontrol edin. Sahneler arasındaki uyum konusuna başka bir yazının başlığını oluşturuyor.

 

Twitter

RT @AssimilateInc: For every interested colorist in Istanbul on March 10th - get a scoop of SCRATCH! Introduction to SCRATCH by... https://…
2 ay ago
Cumartesi olsa ne yazar, olmasa gönül yazar. https://t.co/1PJUOqjgFd
3 ay ago
Color corrected, redefined and stylized by #softlightcomtr https://t.co/eLXhqeo14I
3 ay ago
Dünkü davinciresolve etkinliği katılımcılarına teşekkürler.… https://t.co/CXhln0rhFZ
4 ay ago
RT @AssimilateInc: YO DITs! Easy & highly efficient data management at only $79 mo! @assimilateinc SCRATCH 8.6 https://t.co/4VpUGcZonv http…
4 ay ago