Çeşitli en boy oranları ve çerçeve boyutları için sıkça sorular geliyor.
Bu ölçüler, projeye başlarken verilmesi gereken kararlardan.
Çektiğimiz film nerede yayınlanacak ? Hangi boyutta ? Hangi oranlarda ?


Yönetmen çerçevesini bu ölçüye göre yapar, bu ölçülere göre proje oluşturulur ve tamamlanır. Tüm oranların ve çerçeve boyutlarının bir arada olduğu bir sayfanın, aklında bu konu ile ilgili bir çok soru işareti olan okuyucularım ve sektör profesyonelleri için yararlı bir kaynak olacağını düşünüyorum. İlk sırada DCP dağıtım kopya ve depolama ölçüleri var. En sık kullanılan ölçüler ise sarı olarak işaretlendi. Böylece hangisi ? sorusuda kısmen yanıtlanmış oldu.
4K başlığında iki adet 4K göreceksiniz. Aklınızda soru işareti olmaması adına ;

3K/4K ve 3K/4K UHD arasındaki fark nedir ?
Bu iki standart arasındaki farklı tanımlamanın en basit yolu şudur. 4K profesyonel üretim/post-production ve sinema standartıdır. 4K UHD ise yayın standartıdır yani evler için pazarlanan TV.ler diyebiliriz.

Genel formül ise basittir :
en:boy oranı = a/b pixel= axb
a = Görüntünün genişliği b = Görüntünün yüksekliği

Cinema DCP 4K Cinema DCP 2K
Flat (1.85:1)
3996×2160 Flat (1.85:1) 1998×1080
Scope (2.39:1) 4096×1716 Scope (2.39:1) 2048×858
Full Container 4096×2160 Full Container 2048×1080
1080P 2K
1.33:1 (4:3) 1920×1440 1.33:1 (4:3) 2048×1536
1.66:1 (5:3) 1920×1152 1.66:1 (5:3) 2048×1229
1.77:1 (16:9) 1920×1080 1.77:1 (16:9) 2048×1152
1.85:1 1920×1038 1.85:1 2048×1107
2:1 1920×960 2:1 2048×1024
2.35:1 1920×817 2.35:1 2048×871
2.37:1 (RED Wide) 1920×810 2.37:1 (RED Wide) 2048×864
2.39:1 1920×803 2.39:1 2048×858
2.40:1 (Blu-ray) 1920×800 2.40:1 2048×853
2.44 1920×787 2.44:1 2048×839
3K 3K HD
1.33:1 (4:3) 3072×2304 1.33:1 (4:3) 2880×2160
1.66:1 (5:3) 3072×1843 1.66:1 (5:3) 2880×1728
1.77:1 (16:9) 3072×1728 1.77:1 (16:9) 2880×1620
1.85:1 3072×1661 1.85:1 2880×1557
1.9:1 (Native 3k RED)
3072×1620 1.9:1 2880×1516
2:1 3072×1536 2:1 2880×1440
2.35:1 3072×1307 2.35:1 2880×1226
2.37:1 (RED Wide) 3072×1296 2.37:1 (RED Wide) 2880×1215
2.39:1 3072×1285 2.39:1 2880×1205
2.40:1 3072×1285 2.40:1 2880×1200
2.44:1
3072×1259 2.44:1 2880×1180
4K 4K HD
1.33:1 (4:3) 4096×3072 1.33:1 (4:3) 3840×2880
1.66:1 (5:3) 4096×2458 1.66:1 (5:3) 3840×2304
1.77:1 (16:9) 4096×2304 1.77:1 (16:9) 3840×2160
1.85:1 4096×2214 1.85:1 3840×2076
1.9:1 (Native 4k RED) 4096×2160 1.9:1
3840×2021
2:1 4096×2048 2:1 3840×1920
2.35:1 4096×1743 2.35:1 3840×1634
2.37:1 (RED Wide) 4096×1728 2.37:1 (RED Wide) 3840×1620
2.39:1 4096×1714 2.39:1 3840×1607
2.40:1 4096×1707 2.40:1 3840×1600
2.44:1 4096×1679 2.44:1 3840×1574
5K 6K
1.33:1 (4:3) 5120×3840 1.33:1 (4:3)
6144×4608
1.66:1 (5:3) 5120×3072 1.66:1 (5:3)
6144×3686
1.77:1 (16:9) 5120×2880 1.77:1 (16:9)
6144×3456
1.85:1
5120×2768
1.85:1
6144×3321
1.9:1 (Epic-X Full Frame) 5120×2700 1.94:1 (Dragon Full Frame)
6144×3160
2:1 5120×2560 2:1
6144×3072
2.35:1 5120×2179 2.35:1
6144×2614
2.37:1 (RED 5K Wide) 5120×2160 2.37:1 (RED 6K Wide)
6144×2592
2.39:1 5120×2142 2.39:1
6144×2571
2.40:1 5120×2133 2.40:1
6144×2560
2.44:1 5120×2098 2.44:1
6144×2518

En boy oranının görüntü üzerindeki etkisi aşağıdaki şekildedir. Görüldüğü gibi her oranda çerçeve görüntüdeki bazı unsurları devre dışı bırakıyor.

enboyoran_aspectratio-1144x1804 enboyoran_aspectratio-1144x1804

Twitter

RT @AssimilateInc: Levent Ozturk C.S.I. is color partner at @ViewSonic - congratulations! Of course he's running SCRATCH to feed his displa…
4 ay ago
RT @AssimilateInc: For every interested colorist in Istanbul on March 10th - get a scoop of SCRATCH! Introduction to SCRATCH by... https://…
8 ay ago
Cumartesi olsa ne yazar, olmasa gönül yazar. https://t.co/1PJUOqjgFd
9 ay ago
Color corrected, redefined and stylized by #softlightcomtr https://t.co/eLXhqeo14I
9 ay ago
Dünkü davinciresolve etkinliği katılımcılarına teşekkürler.… https://t.co/CXhln0rhFZ
9 ay ago